Software- en consultancybedrijf TOPdesk betrekt nieuw kantoor in Charleroi

“Groei Waalse markt vraagt om nieuwe uitvalsbasis”

Charleroi, 22 juli 2021 – De Waalse poot van het software-en consultancybedrijf TOPdesk verhuist naar een nieuw kantoor in Charleroi, vlakbij de oude mijnsite van Le Bois du Cazier. De verhuis kadert in een sterkere positionering op de Waalse markt. Die is het resultaat van een gestage groei, met klanten zoals de Mutualité Chrétienne, Bidfood, Entra group, visit.brussels en Sateba.

In september verhuist TOPdesk naar een kantoor met zicht op de schachtbokken van de oude mijn van Le Bois du Cazier, in Charleroi. Waar het vorige kantoor plaats bood aan acht personen, zal er hier ruimte zijn voor een dertigtal mensen. De locatie is eveneens uitgerust met een theater om webinars op te nemen met aangepaste akoestiek.  Het van oorsprong Nederlandse bedrijf heeft zowel een zetel in Antwerpen, als in Charleroi. Die Waalse vestiging is er al sinds 2018.

TOPdesk levert software en bijhorende consultancy voor servicemanagementtools. Concreet is TOPdesk een IT-oplossing waardoor bedrijven de communicatie met hun klanten en interne medewerkers kunnen verbeteren. Het bedrijf ijvert ervoor om helpdeskmedewerkers de juiste werktools te geven, een strategisch slimme keuze gezien de cruciale rol van help- en servicedesks in bedrijven. Daarnaast werkt TOPdesk ook in de publieke sector, voor steden en gemeenten, die zowel voor interne processen als voor communicatie met burgers de TOPdesk-tool kunnen inzetten.

Momenteel levert TOPdesk diensten aan een kleine 30 Waalse en Franse bedrijven. Bij de start van de pandemie waren dat er net iets minder dan 20. Ondanks de economisch uitdagende context van het afgelopen jaar, kan TOPdesk bogen op een gestage groei.

“We zijn er tijdens de pandemie in geslaagd om heel wat nieuwe klanten aan te trekken. Wellicht omdat mensen, door de switch naar thuis- en afstandswerk, het belang van goede IT nu meer dan ooit inzien”, aldus Mélusine Vigneron van TOPdesk. “Voor 2021 verwachten we op hetzelfde elan verder te gaan, met een omzetstijging van 55 procent tegenover het afgelopen jaar.”

Recente klanten zijn o.a. het constructiebedrijf Sateba, visit.brussels en Befimmo. Daarnaast krijgt het bedrijf ook aanvragen uit andere Franssprekende landen zoals Frankijk, Zwitserland en Canada. TOPdesk mikt op bedrijven met 200 tot 500 medewerkers, die nog een stap vooruit kunnen zetten op het vlak van service management.

Coraline Burre Press office, Talking Birds Public Relations

Over TOPdesk

TOPdesk is een software- en consultancybedrijf dat servicemanagement-tools maakt. Servicemanagement-tools zijn softwareoplossingen die ervoor zorgen dat organisaties en bedrijven:

• Communicatie met hun klanten kunnen verbeteren.
  • Workflows kunnen vereenvoudigen en samenwerking tussen medewerkers stimuleren.
  • Een goed overzicht houden op hun middelen.

Het doel van TOPdesk? Dienstverlening en klantenondersteuning gesmeerd laten verlopen door software die simpel is en eenvoudig in gebruik. De software van TOPdesk is interessant voor verschillende afdelingen van bedrijven: HR, IT, FM of customer support.

TOPdesk werd in 1993 opgericht in Nederland en heeft vandaag meer dan 900 medewerkers verdeeld over 15 kantoren in 11 landen. Dit gemotiveerde team helpt dagelijks 4.500 organisaties hun service verbeteren.

In België werken er 38 mensen voor TOPdesk, in Antwerpen en Charleroi.

TOPdesk werkt onder andere voor Lotus, Rode Kruis, Besix, Hogeschool Gent, Artevelde Hogeschool, Etex, Studio 100 en Willemen Group.